Ahad, 5 Jun 2011

hati panas menggelegak,jiwa panas membara.........

tanggal 5 jun 2011 tarikh cukup keramat...
19 tahon aku hidup di dunia ni xpernah pon rasa sakit macam ni..rasa sakit ati dengan si tua nyanyok penjual kedai makan...
lau rasa diri dah tua,pelupa dan alpa,rehat je kat rumah,jangan meniaga lagi,menyakitkan hati pelanggan je..tambah2 lagi pelanggan tu aku!



ceritanya begini,aku dan teman2 geng meronggeng uitm negori sembilan kluar makan kat kedai depan kampus tu,kiteorg kluar lepas smbhyang maghrib,sampai2 kedai tu pkol 8.30 malam dan terus order makan..aku order nasi goreng ayam,member aku shahrul plak order nasi goreng kampung..sama ngan si siti.geng aku yang lain,kak farah order mee hoon tomyam,kakjun pon sama....si fyda memang bertuah sebab dia xorder pon..die kluar memang nak meronggeng je..huhu...

sejam pertama berlalu...kteorang steady jeee...sabor lagi tnggu dengan penuh harapan,,,,,
mungkin ramai customer dan dia bnyak pesanan...sebab tu lambat...
sambil borak2 dan menonton tv kat kedai tu yang macam ciput je besarnye tu,jam makin ligat berputar,,,kak jun,izzati ain,kak reen dan dan syikin da kenyang menikmati hidangan mereka...tinggal aku,shahrul,kak farah dan siti masih menanti order makanan dengan penuh kesetiaan.....


tunggu punye tunggu,orang pon da xramai,aku tengok orang yang baru datang plak da dapat makan dulu...sabar punye sabar da pukol 10.30malam,hati da menggigil sayu je nak marah,si shahrul p tanya pakcik tua tuan kedai tu.......
die boley cakap yang order kteorang dia xperasan,pastu nasi da habisssss!
sial,bengap dan bangang punye si tua tu...nasib baik aku sabar..lau x pakcik tu memang dah jadi arwah aku kerjakan...kak farah plak nasib dia baik siket sbb mee hoon tomyam die dok tengah masak,so bungkus je la wat balik...
tinggallaaaah aku,shahrul dan siti yang dianiaya malam ni,,..2 jam menunggu dengan kesetiaan,tapi apa yag aku dapat hanya kekecewaan yang mengguris abadi....



aku tanam tekad yang aku xkan g lagi kedai si tua nyanyok tu..
menyusahkan orang jerrr...
semoga Allah bagi balasan yang setimpal dengan apa yang dia dah buat kat aku dan mangsa2 yang lain yang telah dianiayainya....
semoga Allah sentiasa kurniakan sifat sabar itu dalam diriku.....


Tiada ulasan: