Jumaat, 29 Julai 2011

luka seribu erti





Betul kata orang,hidup ni kadang kadang kita rasa gembira..bahagia….dan adakalanya..,kita rasa sedih…..tu lumrah kan???





tapi bagi aku hidup ni memang terlalu banyak perit pedih……
aku memang kalau orang nampak steady,cool je…..tapi luka di hati tak siapa pun yang tahu,sedih di jiwa,aku sorang2 je yang tanggung..ada orang lain nak ambik peduli??
Hati aku sakit ada orang nak ambik kisah???
Memang hakikat , perasaan tu satu benda yang subjektif,tak mampu kita ungkap dengan mata kasar..tapi,cubalah kita tatap perasaan orang lain tu dengan mata hati kita…
Luka hati,parah jiwa aku…sama dengan darah yang mengalir di lutut bila jatuh.. darah di lutut boleh berhenti walaupun sakit kita jatuh tu perit…..tapi parut luka yang kita jatuh tu tetap terguris..susah untuk diluah dengan perasaan,..hanya jiwa yang mampu menanggung…









Selangkah demi selangkah masa berlalu pergi meninggalkan detik ketika yang berlalu….., pejam celik pejam celik dah hampir sebulan jasad aku di tempat baru ni..jasad je sebenarnya….. sebab jiwa aku bukan seratus peratus kat tempat ni sebenarnya…jiwa aku entah ke mana melayang sebenarnya…entah kenapa..???






Sebenarnya aku rindukan sesuatu yang tak mungkin akan menjadi pasti…tapi aku terlalu ridukan kepastian tu…..


Soal hati,soal jiwa…., sebenarnya orang lain tak tahu ,dan tak mungkin akan tahu…sebab jiwa kita tetap milik kita…sebelum ia diambil balik oleh Pencipta kita Yang Hakiki….








Tika aku menulis coretan ni,sebenarnya jiwa aku kacau,jiwa aku cukup stressss..tak tahu macam mana nak cakap,yang aku tahu aku stress..tertekan…..aku tak tahu nak luah kat sapa2..tertekan sangat…
Kenapa hati aku selalu tersiksa?? Kenapa jiwa aku yang selalu sengsara?? Aku cukup sensitif ,aku tak tahu kenapa….kalau aku terasa,aku senyap je..aku nak marah,tapi aku tak suka nak marah orang..aku senyap je…kalau aku rasa sedih,aku tak tahu nak cakap apa..yang aku tahu aku senyap je,termenung dan hati aku ni yang tanggung derita lara tu….memang aku tak sanggup nak pendam siksa tu,tapi hakikat hidup,aku terima apapun yang terjadi dan harap sifat sabar tu Allah tetapkan dalam diri aku….
Last apa aku nak cakap,kalau aku ada masalah,aku hanya mampu bersedih dan bersedih walaupun hakikatnya kesedihan tu tak mampu merawat kelukaan jiwa…



.


Dan apa yang aku buat,aku meratapi kesedihan tu sampai bila bila….sebenarnya memang betul luka kita jatuh di lutut lagi senang sembuh dari luka di hati….hanya sepi yang menemani perjalanan sebuah kedukaan ni….salam

Tiada ulasan: